Zaznacz stronę

To be not to be in the web

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat naszego projektu, to zapraszamy poniżej:

Dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus będziemy zrealizować projekt BE OR NOT TO BE IN THE WEB. Głównymi rezultatami projektu jest osiągnięcie nowych kompetencji, tj. wiedzy, umiejętności i postaw związanych z tematyką bezpieczeństwa w Internecie. Projekt stworzy przestrzeń do wymiany idei, wiedzy, doświadczenia i poglądów pomiędzy młodymi ludźmi na temat cyberprzemocy, hejtu i sposobów ich zapobiegania. Celem projektu jest także wzmocnienie kompetencji kluczowych jego uczestników i zaktywizowanie ich do działania. Ma on za zadanie obudzić w młodych ludziach zmysł inicjatywy tak, by pozyskane w trakcie działań wiedzę i umiejętności przekazywała dalej.

Planowane są liczne warsztaty, dyskusje, gry i zabawy międzykulturowe oraz współpraca ze społecznością lokalną. Dzięki projektowi uczestnicy staną się aktywnymi działaczami swoich regionów.

Projekt realizowany będzie od 10 do 17 grudnia 2023 r. w Murzasichle wraz z organizacją Rezeknes nacionalo biedribu kulturas nams (Dom Kultury Towarzystwa Narodowego Rezekne) z Łotwy.

Praca w grupach
Wyprawa w góry i doliny 😉
Trip to Zakopane

Our task during the trip to Zakopane is to find answers to some questions and to perform the following tasks:
🙂 What is Oscypek? Find someone who sells oscypek and ask them how this popular mountain delicacy is made. If the seller agrees, take a photo together.
🙂 Find two interesting museums during your trip. Find out what you can see in these museums and take a photo at the entrance.
🙂 Do a street survey among tourists and ask them if they have experienced cyberbullying and in what form. Interview at least 10 people.
🙂 Ask some locals about a recipe for a traditional Highland dish.
🙂 Make a video of the most interesting place you visited during your trip to Zakopane and explain why.
🙂 Record the answers and tasks and make notes on your phone. When you return to the centre, create presentations of your trip to Zakopane. A surprise awaits for the most interesting presentations!

KUBUSIE_OUR TRIP TO ZAKOPANE

AIKOK_ZAKOPANE

Wymiana kulturowa

Cyberbullying and hate
The campaign regarding Cyberbulling and online hate was created as part of the Erasmus+ project.

Rabka

Pierwszy prawilny dzień na Erasmusie już za nami, był on pełen wspaniałych aktywności i emocji 😍. Dzień zaczęliśmy od śniadania i pracy w grupach, aby lepiej się poznać. Odbyliśmy bitwę na śnieżki i ulepiliśmy wielkiego bałwana, który okazał się później niedźwiedziem 🤪. Po obiedzie wzajemnie podzieliliśmy się efektami naszej pracy oraz graliśmy w gry i zabawy, aby jeszcze lepiej się zintegrować, wszyscy naprawdę świetnie się bawili! Następnie udaliśmy się na kulig, któremu towarzyszyła wspaniała atmosfera oraz śpiewanie kolęd. Każdy poczuł Christmas vibe 🙌. Lekko zmarznięci lecz zadowoleni wróciliśmy do ośrodka na kolację, po której zgromadziliśmy się przy ognisku. Ogniskiem i kiełbaskami zakończyliśmy ten niezwykły i pełen przeżyć dzień.

We wtorek udaliśmy się na spacer górski oraz rozmawialiśmy o cyberprzemocy. Przygotowywaliśmy się także do wieczoru międzynarodowego, a efekty naszej pracy wspólnie oglądaliśmy po kolacji. W wieczór międzynarodowy towarzyszyło nam dużo śmiechu i innych pozytywnych emocji, uczyliśmy się narodowych tańców łotewskich oraz pokazywaliśmy jak tańczy się Poloneza oraz Belgijkę. 😄Później pokazaliśmy Łotyszom także polskie gry i zabawy, powiedzieliśmy im co nie co o naszym kraju oraz sprawdziliśmy ich wiedzę w formie quizu. Na zakończenie zaśpiewaliśmy „Wśród nocnej ciszy” oraz udaliśmy się na pyszny poczęstunek na którym mogliśmy spróbować typowych i tradycyjnych przysmaków z Łotwy, a my poczęstowaliśmy uczniów z wymiany słodyczami pochodzącymi z Polski. 😋

Środę spędziliśmy na przygotowywaniu filmów dotyczących cyberprzemocy i jej rodzajów oraz na grze terenowej w grupach na Krupówkach. Wszyscy wspaniałe się bawili! Wieczorem zorganizowaliśmy karaoke na którym śpiewaliśmy w wielu językach 🙌 – każdy znalazł coś dla siebie. Tak właśnie minęła nam środa a kolejne dni zapowiadają się tak samo wspaniale 🥰.

Czwartek na wymianie kulturowej Erasmus+ spędziliśmy we wspaniałej atmosferze. 🥰 Po śniadaniu udaliśmy się w drogę do szkoły im. Świętej Teresy. Szkoła ta jest specjalnie dostosowana do osób niewidomych lub cierpiących na różne schorzenia. Zobaczyliśmy różnego rodzaju występy w wykonaniu uczniów szkoły oraz później mogliśmy zaangażować się i tańczyć razem z nimi. Nauczyliśmy się także alfabetu Brajla, dowiedzieliśmy się jak funkcjonują osoby niewidome oraz jak chodzić z białą laską. Później mieliśmy godzinę wolnego podczas której mogliśmy nieco zobaczyć Rabkę. Po powrocie udaliśmy się na obiad, po którym dzieliliśmy się efektami naszej pracy z Zakopanego. 🤩 Następnie udaliśmy się na spotkanie z prawdziwym góralem, który prezentował nam różne instrumenty i śpiewał pieśni góralskie, mówił o historii Murzasichle oraz o różnych ciekawostkach i kulturze góralskiej. Stamtąd wróciliśmy prosto na pyszna kolacje w góralskiej Karczmie, gdzie mogliśmy się delektować góralskimi przysmakami 😋. Po kolacji były tańce oraz dyskoteka. Każdy świetnie się bawił 🤩.

Piątek spędziliśmy pod hasłem aktywności i zabaw. Z rana po śniadaniu udaliśmy się na Termy Chochołowskie, na których spędziliśmy 3 godziny na zabawie w wielu basenach i na zjeżdżalniach😍. Lekko zmęczeni lecz zadowoleni wróciliśmy do ośrodka na obiad. Po chwili odpoczynku poszliśmy na grę terenową na której dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek zarówno o Polsce jak i o Łotwie. Dzień zakończyliśmy nauką Break dance, po której wspólnie śpiewaliśmy i tańczyliśmy 💃.

Sobota minęła nam bardzo miło. Dzień zaczęliśmy od śniadania, po czym udaliśmy się do Doliny Strążyskiej , podczas podróży rzucaliśmy się śnieżkami, ślizgaliśmy się i świetnie się bawiliśmy. Gdy doszliśmy do schroniska na polanie Strążyskiej mieliśmy okazję zjeść i napić się czegoś ciepłego oraz zrobiliśmy sobie zdjęcie grupowe. Całą wędrówkę poprowadził przewodnik Bartek. Zobaczyliśmy, także jak wygląda skocznia, na której między innymi skakali Adam Małysz czy Kamil Stoch. Po naszej wędrówce mieliśmy obiad, trochę czasu na posprzątanie pokoi oraz zajęcia z Panią Eweliną, na których każdy miał za zadanie napisać jego odczucia a propos projektu, podsumowaliśmy, także konkurs na najlepszą prezentację i na najlepszy zespół. Dowiedzieliśmy się też kto jest naszym „Secret Friend’em”. Po zajęciach osoby chętne mogły pograć w zbijaka, po czym mieliśmy dyskotekę, na której świetnie się bawiliśmy. Szkoda, że za chwile trzeba już wracać 🙁