Poradnia psychologiczna i logopedyczna
PSYCHOLOG: Agnieszka Stecyszyn
„Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się” .(Aldous Huxley)
LOGOPEDA: Aleksandra Kuszneruk
„Praca i duma z tego co się robi jest źródłem szczęścia i powinna nim być”. (Mahatma Gandhi)
Cel i główne zadania psychologa:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących dzieci, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
- Wstępne rozpoznawanie obszarów deficytowych.
- Obserwacja dzieci w grupie podczas swobodnej aktywności oraz zajęć prowadzonych przez nauczycieli, umożliwiającym.in. diagnozę zachowań społecznych dzieci w dużej grupie rówieśniczej, nawiązywania relacji rówieśniczych, sposobu podejścia do zadań dydaktycznych, umiejętności skupienia uwagi.
- Pomoc w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych oraz trudności w przystosowaniu się.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenie odpowiednich form pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Działania ukierunkowane na rozwój struktury „ja” (warsztaty, zajęcia grupowe, terapeutyczno-wychowawcze, psychoedukacyjne, z elementami treningu socjoterapeutycznego).
- Działania korekcyjno – kompensacyjne.
- Konsultacje dla Kadry Przedszkola i Szkoły oraz konsultacje dla Rodziców.
Cel i główne zadania pedagoga:
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji zainteresowań, oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywanie problemów wychowawczych stanowiących barierę ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo w życiu szkoły
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania, oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym uczniów
- Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych
- Działania korekcyjno – kompensacyjne
- Konsultacje dla Kadry Szkoły oraz konsultacje dla Rodziców
Cel i główne zadania zajęć logopedycznych:
- Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej, prozodycznej.
- Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
- Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
- Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
- Usprawnianie techniki czytania i pisania.
Zajęcia dodatkowo płatne (50 zł. – 30 min)
- Indywidualna terapia logopedyczna